Automatizace je heslem letošního podzimu

redakce 2 minuty 05. 09. 2021
Novinky
Víte, které procesy zbytečně polykají drahé hodiny práce vašich zaměstnanců, které by mohli využít smysluplněji? Někdy jsou to ubíjející rutinní činnosti, jindy zbytečné dohledávání a předávání agendy. Využijte možnosti konzultace a fungujte efektivněji.
Až do konce listopadu můžou naši zákazníci využít speciální "akci automatizace", v rámci které nabízíme až tři hodiny konzultace za jednotnou cenu 990 Kč bez DPH. Jedna hodina práce našich odborníků vás tak přijde na méně než čtvrtinu běžné sazby.

Na co se zaměříme?

Určitě víte o úzkých místech, která mohou brzdit celý proces a způsobovat nepříjemnosti. Přitom jde často o věci, se kterými vám může pomoci ERP systém. Každou firmu sice "tlačí bota" někde jinde, většinou se ale najde řešení, které může být překvapivě jednoduché. Konkrétní příklady najdete níže.

Malá změna ušetří desetitisíce ročně

Pojďme chvilku počítat. Pokud s naší pomocí ušetříte každý den 10 minut práce jednoho zaměstnance, při současné výšce průměrné mzdy jde cca o 38 Kč denně. Týdně to dělá 190 Kč a měsíčně 760 Kč. Za rok tato drobná změna uspoří 9 120 Kč a 56 hodin práce, které mohl zaměstnanec využít jinak! Pokud se tento proces týká deseti pracovníků a každý z nich získá díky automatizaci denně 10 minut navíc, dělá to za rok 91 200 Kč a 75 pracovních dnů. Ještě váháte?

Od faktur přes výrobu po objednávání obědů

Účetnictví

Rutinní práce zatěžují celou firmu. Nejmarkantnější je to snad v účetnictví, kde se často zbytečně přepisují do systému data ručně cifru za cifrou. Jak jste se mohli dozvědět na nedávném webináři (zájemcům můžeme poslat záznam), Vision ERP disponuje mnoha užitečnými funkcemi, díky kterým mohou pracovníci tuto činnost prakticky vypustit. Jde např. o můstek umožňující automatizovanou komunikaci s ČSOB - propisování bankovních výpisů automaticky do systému, zjednodušené odesílání příkazů k úhradě apod. Velkým tématem je vytěžování faktur, kdy si systém sám stáhne potřebná data z došlých daňových dokladů - např. z PDF, QR kódů, EDI apod. Pomoci může také dobře nastavené workflow, tato funkce slouží ke schvalování např. došlých faktur.

Specializované softwary

Překvapivě velké množství času ušetří napojení na specializované systémy, které firma používá. Zjednodušeně řečeno, ERP systém v tomto případě funguje jako centrální. Scházejí se v něm data z ostatních systémů, propisují se do potřebných agend a systém s nimi pracuje podobně jako s daty zadanými "ručně" - vyhodnocuje je, upozorňuje na nepravidelnosti, vytváří úkoly a upozornění, dává je k dispozici oprávněným pracovníkům.
Zde je konkrétní příklad: Na konferenci Vision ERP jsme vám představili výhody napojení Vision ERP na konstrukční software Autodesk Vault u společnosti Řetězy Vamberk. Zde také zazněla konkrétní čísla. Při tvorbě 4000 kusovníků se ročně uspoří 170 pracovních dnů jednoho člověka.
Můžeme s vámi probrat různé možnosti napojení např. e-shopu, skladového systému apod.

Další zajímavou externí aplikací je Warehouse Management System (WMS), který slouží pro řízení skladů. Napojení jsme úspěšně aplikovali u jednoho z našich největších klientů, který se zabývá velkoobchodem. Konkrétně se jedná o Accelos od společnosti Kodys. Specializovaný software řídí celý sklad a s Vision ERP komunikuje přes virtuální můstek, což uspoří obsluze skladu i dalším oddělením rutinní práci při přepisování dat a výrazně snižuje možnost lidské chyby.

Virtuální telefonní ústředna

Jakákoliv automatizace v oblasti obchodu a CRM zpravidla míří ke zvýšení spokojenosti zákazníků. To platí také pro napojení virtuální ústředny pomocí API na Vision ERP.
Co takové propojení přinese? Ve chvíli, kdy volá zákazník na pevnou linku, Vision pomocí ústředny identifikuje jeho telefonní číslo. Na obrazovce počítače se pak ukáže, kdo volá, a automaticky se otevře jeho karta zákazníka. Ještě než zvednete telefon, tak víte nejen kdo volá, ale také objem jeho zakázek, (ne)zaplacené faktury, téma posledního jednání apod. Zákazníka tak můžete příjemně překvapit tím, jak dobře jste informováni a připraveni na jeho hovor.

Napojení na GSM bránu

Možnost rozesílat SMS zprávy přímo z Vision ERP můžete využít pro informování klientů, ale také svých kolegů a zaměstnanců.


Zaujal vás některý příklad? Nebo potřebujete vyřešit něco úplně jiného? Kontaktujte nás co nejdříve a zamluvte si termín na obchod@vision.cz.

Další blogové příspěvky