Zpět

Reklamace, opravy

Reklamace, opravy
Systém eviduje zakázky na opravy. Je integrován do standardní funkcionality zakázek, díky čemuž dostává všechny schopnosti běžných zakázek obohacených o sledování historie výrobku.

Úloha reklamace je určena všem uživatelům, kteří potřebují ve větším měřítku řešit problematiku reklamací nebo oprav. Není tedy závislá na typu organizace. Nástroje této úlohy dokonce umožňují plnit funkci servisní organizace, která řeší reklamace pro výrobce. Zadavatelem reklamace je tedy zákazník, ale fakturace směřuje k výrobci.

Zjednodušená úloha reklamací slouží víceméně obchodním organizacím. Úloha pracuje se třemi virtuálními sklady. Na příjímacím skladě „reklamace k vyřízení“ je zboží určeno k roztřídění. Rozhodnutím o řešení se zboží převádí na sklad „řešení reklamace“ a odtud na expediční sklad „vyřešené reklamace“. Celá úloha podporuje celou řadu typických situací.

·         Zboží vyměníte na vlastní náklady, nebo na náklady zákazníka.
·         Zboží opravíte vlastními prostředky (na vlastní náklady, nebo na náklady zákazníka).
·         Zboží opravíte prostřednictvím servisní společnosti (na vlastní náklady, nebo na náklady zákazníka).
·         Vrátíte peníze.
·         Zboží vyměníte za jiné v podobné hodnotě, zbytek doúčtujete, nebo vrátíte.   

Systém reklamací je napojen na vydané objednávky (pro účely doobjednání zboží u dodavatelů, či objednání opravy), dále je systém napojen na rezervace pro účely výměny zboží (zákazníkovi je zarezervováno nové zboží a vyexpedováno standardní cestou) a konečně je systém napojen na fakturaci (v některých případech se tisknou faktury, v jiných dobropisy). Napojení na účetnictví je samozřejmostí.

Komplexní úloha ve skutečnosti využívá všechny výše uvedené nástroje a dává jim další vlastnosti navíc. Systém eviduje tzv. zakázky na opravy a ve skutečnosti je integrován do standardní funkcionality zakázek. Tím tato funkce dostává všechny schopnosti standardních zakázek, včetně propojení na účetnictví, sledování nákladů, zajišťování materiálu pro zakázku, napojení na CRM moduly, propojení na schvalovací postupy a spisovou službu. Velmi zásadní vlastností je možnost evidovat výkony pracovníků a spotřebovaný materiál. 
Zdali se jedná o reklamaci, či nikoliv se rozhodne po přezkoumání zakázky. Zakázka na opravu má kromě výše uvedených funkcí též schopnosti evidovat, kdy a kde bylo zboží zakoupeno a celou jeho historii oprav. Jednoznačným identifikátorem je sériové číslo zboží. Tato úloha dobře poslouží servisní organizaci nebo jakékoliv organizaci, jejíž hlavní činností jsou opravy čehokoliv.